
|
| od: Pvv () | vloženo:09.06.2021 07:16:37 | | 😂👍🤠 máte pravdu. |
| | od: Caine-Mi () | vloženo:09.06.2021 00:10:10 | | P.S.: ...a nebo jak to poněkud stručněji a jasněji vyjádřil Honza, kterého jsme tu teď nechtěně přebili... Ten jeho příspěvek by býval k tématu úplně stačil :-D |
| | od: Caine-Mi () | vloženo:09.06.2021 00:00:00 | Když nečistý duch vyjde z člověka, bloudí po vyprahlých místech a hledá, kde by spočinul, ale nenachází. Tehdy si řekne: "Zkusím se vrátit do toho domu, odkud jsem musel vyjít." A když se tam vrátí, nalezne ho vymetený a div ne ozdobený, ale prázdný. Proto přizve sedm jiných duchů, horších, než je sám, a vejdou a usadí se tam. Na konci je pak na tom takový člověk hůř, než byl na začátku. I to se bude dít tomuto zlému pokolení.
(Mt.12,43-45)
Fazy, nějak automaticky jsme předpokládali, že podaří-li se nám tou úvahou třeba v někom probudit zvědavost, půjde sám k prameni a něco si o tom zjistí.
Každopádně tvá reakce je stejná, jako ta naše, když jsme se s touhle prapodivnou myšlenkou (že by snad fyzické cvičení mohlo mít vedlejší účinky na duchovní rovině), před léty poprvé setkali! Taková "blbost"! Copak jsme pimprlata v loutkovém divadle?
Vždycky, když slyšíme "nějakou takovou blbost", snažíme se dát si s ní do souvislosti i jejího autora. Podívat se trochu na jeho život, nebo spíš směřování. Jakoby promítnout si ten už viditelný kus jeho pouti pomyslně dál a tím získat alespoň orientační představu, kam se ubírá a tudíž, kam bude svým vnitřním magnetem táhnout i nás. Samozřejmě, že viditelný úsek života se mnohdy víc než úsečce podobá šmodrchanici, ale aspoň tak "po námořnicku" lze odhadnout, kam že to to kroužící hejno stěhovavých ptáků vlastně táhne. Poeticky řečeno.
Problém byl, že člověk, který s tou myšlenkou "očkování" Jógou proti křesťanství za námi přišel, byl velmi důvěryhodný, co se ovoce Ducha i směřování ke Kristu týče. Ale jak může něco takového tvrdit? Řekli jsme si tedy, že se raději budeme dívat sami a případně se i trochu vyptávat. Docela nás pak překvapilo, že dost našich známých, tzv. nenáboženských lidí, ale přitom hledajících a vnímavých na duchovní svět, co ovšem zároveň měli někdy co do činění s Jógou, homeopatií, Čtyřmi dohodami, s horoskopy, věštěním... o "hustších" věcech ani nemluvě, zkrátka že jakmile v hovoru s nimi došlo na Ježíše Krista, stali se najednou buď podivně netečnými nebo někdy i agresivními...
Proto teď, když jsme slyšeli od Dana Drápala (což je mimochodem dnes už starší pán, ale jeho důvěra v živého a jednajícího Krista zdá se dodneška nezpáprdovatěla - pravda, někteří ho fakt nemusí, třeba i Ondra Pellar, kterého si taky vážíme)... zkrátka, když jsme tu jeho úvahu o "loutkách v činoherectví", jak jsi to hezky naznačil, nebo jinak obrazně řečeno - tu "teorii spojených nespojitých nádob", znovu slyšeli i od něj, osmělili jsme se a vyvěsili ji. Bez vysvětlování a prokazování oprávněnosti takových "bláznivých" teorií. Tak tady dodatečně alespoň pár myšlenek ze serveru víra.cz, kde už museli na dané kontroverzní téma odpovídat před námi. Ale sami bychom to sotva zformulovali srozumitelněji:
JÓGA A KŘESŤANSTVÍ (www.vira.cz)
Setkal jsem se s různými názory křesťanů na cvičení jógy, od těch tolerantních po kategoricky odmítavé, které se mi však nezdály argumentačně dobře podložené. Můžete mi k tomu napsat, jaká jsou rizika? Proč jógu necvičit?
U tzv. cvičení jógy je vhodné si vyjasnit pojmy
Jóga je, zjednodušeně řečeno, konglomerát cvičení, meditace a postojů, které mají zároveň spolu s mantrami nikoli jen fyzický efekt, ale i duchovní, a je k němu zaměřena. Takové praktikování v sobě skrývá nebezpečí, neboť jde o hlubší vstupování do životního stylu, který je křesťanství zcela cizí (může být až nepřátelský).
Systém cvičení může člověka následkem určitého typu dýchání uvést do změněného stavu vědomí. Další problém jsou zmiňované mantry, slova a věty, které mohou být vzýváním duchovního charakteru, jež se však neobrací k Bohu Ježíše Krista. Pak zkušenost říká, že si člověk začíná zahrávat s nadpřirozenými silami, které nejsou na Boží straně (ty Božské se totiž na základě křesťanského zjevení neprojevují skrze magii a neotvírají člověkem nereflektovaný přístup do jeho nitra, ale jdou způsobem svobodného a plně vědomého přihlášení se k Bohu).
Křesťan nemůže duchovně kulhat na dvě strany tím, že si současně zahrává se silami okultního charakteru. Vstupuje tak na tenký led, který se dříve nebo později prolomí. To je křesťanská zkušenost.
Pokud však někdo nazývá jógou něco, v čem tyto prvky nejsou, není to pravá jóga. Odpověď má tedy individuální rozměr.
https://www.vira.cz/otazky/joga-a-krestanstvi.html
https://vojtechkodet.cz/otazky/joga-gravidjoga-a-krestanstvi-odpoved-na-otazku
Další souvislosti si už doklikáš sám, viď? (kdyby tě to náhodou ještě zajímalo ;-)
Jo a k úvodu tvé předchozí "relace", k tomu podivení se nad tím podivným "klamáním tělem" některých seriozně znějících slov.
Coby vášnivý čtenář i spisovatel jistě rozumíš, jak moc člověk nesnáší, když ho někdo "manipuluje" způsobem, který dokáže snadno prokouknout! A naopak, jak až zbožňuje, když se ta manipulace děje způsobem, který prokouknout nedokáže!
Prvním nezbytným minimem "úspěšnosti" dobrého manipulátora je tedy správně volený slovník. Orwellovský newspeak pro začátek stačí.
Když Ježíše sebrali a vyslýchali, co že to hlásal za protistátní bludy, odpověděl: Všechno jsem říkal veřejně a nahlas. Nic z mého učení není tajná mystická nauka jen pro zasvěcené... Můžete si to od všech poslechnout
Na jednu stranu je dobré, skoro až nezbytné, dávat si pozor na slova, která nás obklopují. V politice stejně jako v právničině nebo duchovním žargonu. Na druhou stranu, ani tohle není samospasitelné. I člověk pozorný jak bystrozor ve světě čar a kouzel může nevědomky vstoupit do role, před kterou se vlastně chránil - tedy začít se spoléhat víc sám na sebe a aplikované duchovní nauky, než na osobně přítomného Ježíše Krista. |
| | od: Honza () | vloženo:08.06.2021 23:31:07 | | Tak tady čtu, že vechtr nebude, ani placenej, ani neplacenej. Inu, škoda škoda, těšil sem se. Hlavně na to, že vás poznám. Jiní jezdí na akce, aby poznali kapely, já hlavně kvůli tomu, aby sem poznal lidi. To mě baví :) Hlavně na PVV sem se těšil, to je pro mě taková záhada. Všichni ostatní na mě působí vpodstatě kompaktně. Jak v jejich písničkách, tak v případném uvádění těch skladeb, tak i tady na chatu působí tak, že to k sobě všechno sedí. Ale PVV, to je pro mě zajímavost :) Zatímco na těch videích, co sem viděl, působí jako hluboce věřící člověk, který má s Bohem takovou zkušenost, že s ním snad nemůže nic otřást, tak tady na chatu působí jako mystik a kovanej okultista, kterýmu by i zdejší Víťa L. mohl závidět :) S tím rozdílem, že Víťa L. ty svoje démony aspoň neoslovuje jako Boha. Tak mě prostě zajímalo, jestli jen vůbec nerozumim psanýmu projevu PVV a vykládám si to jinak, než jak to myslí, nebo jestli PVV v poslední době prožil nějaký obrácení. Čelem vzad. A joga? To je celkem jednoduchý. Stejně jako satanista asi nebude večer klekat u postele, spínat ruce a zvedat oči k nebesům, tak křesťan asi nebude kroutit tělo do polohy psa, aby se skrze něj začali ozývat různý hindubůžkové. Z jogy jsme "normální cvičení" udělali až my, zápaďáci, který o tom prd víme. Stejně jako z reinkarnace jsme udělali něco, co je supr a čeho můžem využít, abychom měli další šanci. Blbost, reinkarnace je vlastně peklo na zemi! Joga je jednoduše projev náboženských praktik. A je celkem jedno, jestli to člověk provozuje s tim že ví, že dělá náboženský rituál, nebo neví. Asi jako když budou děti v pokoji a všechny kromě jednoho mluví cizim jazykem, takže ten jeden jim nerozumí ani slovo. A všichni ty "cizáci" začnou vyvolávat duchy. Ten jeden vůbec neví, co dělají, ale je s nima v pokoji. Takže pokud se nějaký "duch" zjeví, tak to samozřejmě ovlivní i toho, který vůbec nevěděl, co se děje. Tak to vidim já, ale to taky nemusí znamenat vůbec nic :) Tak se tu mějte pánové, třeba se potkáme jinde ;) |
| | od: David Fazy2 () | vloženo:08.06.2021 14:47:30 | | I poslechl, Petře. Nejdřív sem zkusil to "Touha po naplnění smyslu lidského života". Bohužel musim říct, že z toho mi v tý hlavě mnoho nezůstalo. Asi moc složitý téma. Sem myslel, že to bude něco s Bohem, páč jako už to zaměření mi to nějak navozovalo, ale nakonec mi to přišlo spíš takový moc abstraktní, teda na můj vkus. Von pořád povídal a i když jako povídal hezky, tak mi v hlavě pořád křičela taková ta otázka "No jo, ale co z toho?" Prostě to nebylo nic moc pro mě, já asi potřebuju něco jednoduššího, víc vidláckýho. Taxem si zkusil dát to "Projekce ve vztahu". To se mi líbilo a ještě sem se u toho i zasmál. Takový obyčejný, lidský, použitelný v praktickym životě. Vo to mi asi de nejvíc, abych to pak moh nějak využít. A protože každej žijem jinak, tak halt na každýho nemůže pasovat všechno. Ale todle jo, to byl příjemnej poslech k tý práci. Ne, že bych tam objevil něco, co sem nikdy neslyšel, ale myslim si, že je docela dobrý si tydlety základní věci někdy připomínat. Jednou sem se u toho i trochu chytil za nos. Vono to souvisí s těma Štyrma Dohodama, že jo, takový to "nedělej si předsudky, páč to můžeš rovnou někomu křivdit nebo tak". A jak tam pak říkal, že někdo poslouchal jeho texty a okamžitě si o něm pomyslel, že to musí bejt nějakej génius a přitom je to vobyčejnej chlap, to se mě týkalo jako hodně, no, i když teda já sem nezašel tak daleko, já sem si pouze naivně myslel, že když někdo zpívá o lásce, tak ho ta láska snad i trochu zajímá. To byl sekanec jak Brno, ze kterýho nevim, jestli se někdy úplně vzpamatuju. Ten pořad pak byl víc zaměřenej na takovýhle zbytečně rychlý závěry ve vztazích, jak třeba vona něco řekne a von si hned umane, že je prostě blbá a tak dále. Zařadil bych si toho Pjéra docela mezi "takový ty soudruhy, co vobčas posloucham, páč mluví vo podobnejch věcech, vo kterejch já přemejšlim, zajímá mě, co si vo tom myslí jiný lidi a rád si to připomínam, páč je toho hodně". Mam jich tu pár takovejch, taky nesežeru vod každýho všechno, ale tak zase já u toho nesedim a necháluju to naběračkou rovnou do mozku, normálně makam nebo něco hraju a u toho mi to běží a nutí mě to přemejšlet vo tadydletěch věcech, praktickejch do života. Já mam totiž často takový "životní otázky", který si ani nepamatuju, že je mam, páč je jich moc a třeba zrovna tadydleten vzkazník a nebo teď ten Pjér na ně občas náhodou narazí a já si to připomenu, to se hodí. Ale jako nerad bych, aby si někdo myslel, že hledam odpovědi jenom tady. Nebo že se celej můj život skládá jenom z hledání odpovědí, to ne, někdy se prostě jenom tak flákam. Ať už de vo otázky, který mi zrovna bzučí v hlavě, nebo ty, co maj zrovna přestávku - já čtu a posloucham takovejch věcí... Jasně, část z toho je jenom sranda, ale snažim se to mít tak nějak vyvážený, tou srandou nějak filtrovat tu pustinu kolem a tim vážnějším třeba i řešit nějaký svý vnitřní problémy. Určitě si těch Pjérů poslechnu víc. Jinak teď posloucham třeba eště Dana Carlina, ten má takovej pořad o historii, z takovýho toho hlediska "jaxe tenkrát ty lidi chovali, jak přemejšleli a proč", to je taky dobrej nářez. Ale pozastavil bych se u toho "A neptej se lidí." More a koho jako? Někdo tvrdí, že k němu promlouvá Bůh, někdo medituje nebo co, ale já tydle věci neovládam. Asi se u toho bojim, že to, co bych "slyšel", by bylo stejně jenom z mý vlastní hlavy. Takže jestli chce někdo říct něco jako "Ptej se pána Ježíše", tak jako jó, dobrý, díky, jasný, ale neumim. Bible je dobrej pomocník, to jako jako a leccos (vlastně možná všechno) když se nad tim člověk zamyslí, tak může souviset a tudíž i pomoct v současnejch situacích. Ale taky nejsem až tak dobrej biblozpytec. Ptam se lidí, ať už prostřednictvím tadyhle těch různejch pořadů, včetně toho Pjéra, nebo knížek, her, nebo třeba muziky (i když tam už je to takový, no...). Lidi vobčas prožívaj to samý, co já, tak je asi dobrý poslechnout si ty jiný zkušenosti. Ale abych jim právě nedával nějakou tu moc nad sebou, nebo abych se nedostal do nějakýho toho stavu, kdy slepě následuju člověka, jak tady varuje Caine-Mi, tak ty lidi zas neberu až tak vážně. Vona lidská hlava je docela velká, tam se toho vejde, že jo, já sem schopnej poslechnout si někoho, kdo mluví hezky a chytře a ještě u toho pěkně zpívá třeba a pak to nosit v palici a srovnávat. Né to přímo sežrat a brát to jako hotovou věc. Jó, ve škole sem musel, když sem nevěděl vo danym problému vůbec nic, musel sem to tomu učiteli prostě věřit. Podobně takhle sem pak teda kolem let 2011/12 žral každý Cainovo slovo, páč v tom danym oboru sem prostě nic jinýho neměl, aspoň nic, co by mi dávalo smysl. Ale to víš, teď už sem větší kluk, tak mam zase další zkušenosti a pohledy. Samozřejmě, že bych rád, aby mi s tim Tatínek pomáhal. Prosim ho, aby nedopustil, že někde takhle něco vyslechnu a stane se ze mě úplně něco strašnýho. Ale to je tak všechno, co s tim zmůžu. Já tady taky napíšu skoro první/poslední, protože proč taky ne, že jo, ať si z toho každej veme co chce. To sou takový myšlenkový pochody, teorie, výplachy...Třeba to někoho pobaví, nebo přiměje podívat se na nějakou věc zase z jinýho úhlu. Ale taky to doufam nikdo nebere jako danou věc, ani já to často tak neberu. Kamarádi se kolikrát diví, na kolik věcí vlastně nemam žádnej ucelenej názor. Od náboženskejch záležitostí, přes politiku, různý psychologický problémy až třeba po subatomární fyziku. Vobčas se mi stane, že mě má někdo za zabedněnce, protože nemam vyhraněnej názor třeba na uprchlíky z Blízkýho Východu. Myslí si, že vo tom vůbec nic nevim. Někdy, když s někym mluvim, tak mam pocit, že toho vim víc, než von, ale přesto nestojim ani na jedný straně problému, zatimco von jo. Třeba zrovna proto, že toho vim tolik z vobou stran. Takhle to mam právě proto, že jedinej můj zdroj sou lidi a pak moje víra, že mně PánBůh ušetří pádu do nějakýho extrému. Kolikrát se se mnou někdo začne hádat, že třeba ty arabáši sem nepatří a já mu řeknu třeba jenom: "No jo, ale Honzík říkal, že patří a byl u toho stejně rudej jako ty, komu mam věřit? A vod koho to máš ty? Se tomu nějak věnuješ? Jo ty čteš Novinky.cz, jo, tak to jó, no." Vobčas se zadaří, že se setkam s někym, kdo opravdu má co říct a neni to jenom zase vod nějakýho Pepka v hospodě. Akorát takovej člověk u toho nebejvá až tak rudej, bejvá zdrženlivější a jeho argumenty vycházej z něčeho, co je aspoň trochu věrohodnější. Takovej mě třeba přesvědčí trochu víc, ale zřídkakdy až někam úplně na jednu stranu. Ale jako jasný, abych nebyl chycen za slovo, taky mam takový nějaký svoje přesvědčení, na kterejch si docela stojim, jak už sem tady párkrát dal najevo. Takový ty věci, že muzika je vod toho, aby jí někdo poslouchal, když vo to má zájem a né vod toho, aby se na ní někde prášilo... Nebo jaxme tu, Petře, onehdy spolu vědecky polemizovali, ani nevim, jestli oba o stejný věci. Zkrátka nakonec drtivá většina ucelenejch názorů, co mam, se stejně týká hlavně mě samotnýho, nechci tim moc zasahovat jinejm lidem do života. Kurňa, ale to by mě moh taky někdo chytit za slovo, tak dobře, ale to bylo jenom jednou, ještě né úplně a jak říká ten Pjér, bylo to s dobrými úmysly, páč šlo vo to, že mi bylo někoho líto. |
|
<< /
>> Celkem 4088 vzkazů
|
|